Activity 01 wКонцерт

«Франкофонія»

Дата і час

18 Березня 2017, субота 18:00

Натія Берая – фортепіано

Тамар Берая – фортепіано


Шедеври для двох фортепіано та фортепіано в чотири руки
Натія і Тамар Берая
Вольфганг Амадей Моцарт. Соната, К 448, Ре мажор
Моріс Равель. Матінка гуска
Моріс Равель.  Вальс
Сергій Рахманінов. Сюїта № 2, ор.17
Ференц Ліст. Угорська рапсодія № 2
Вітольд Лютославський. Варіації на тему Паганіні

Перший місяць весни для всіх прихильників французької мови та мистецтва розпочнеться «Тижнем франкофонії». Зустрічі з митцями та кінопокази, вистави та виставки, концерти і презентації –насичена програма стала можливою за підтримки посольств франкомовних країн. Львівська філармонія приєднається до фестивалю з гала-концертом за участі грузинських солісток, сестер Берая, який відбудеться 18 березня о 18 годині. 

Віртуозний дует – Натія та Тамар Берая – виконають твори для двох фортепіано та фортепіано в чотири рук. Лауреат міжнародних конкурсів Тамар Берая з дитинства грає в дуеті з сестрою. Грузинський темперамент солісток та їхня манера інтерпретації  дозволяють по-новому відкривати класичні твори, додають їм харизми та багатства звуку.

У програмі вечора – відома Соната К 448 Вольфганга Амадея Моцарта, написана композитором у 1781 році для спільного виконання з другом-піаністом. Саме цей твір згодом змусив науковців заговорити про так званий «ефект Моцарта», коли під впливом музики австрійського композитора людям вдається продуктивніше працювати. 

Яскраву дитячу п’єса «Матінка-гуска», яку виконують в  чотири руки, Моріс Равель написав для дітей своїх друзів, які навіть мали презентувати твір. Проте прем’єру всі ж зіграли учні консерваторії. Цей цикл на основі французьких казок зачаровує чистотою мелодії, попри яку Равель не втратив своєї оригінальності. Другий твір Равеля у програмі концерту – поема «Вальс» – була створена спочатку для двох фортепіано, а потім завдяки популярності отримала і оркестрову версію. Яскрава емоційність твору відображається і в словах самого композитора, який стверджував, що написав поему як «апофеоз віденського вальсу». 

Блискуча й феєрична Сюїта № 2 Сергія Рахманінова також створена для двох фортепіано. Автор струнко поєднав у ній різножанрові частини, які надають циклові насправді симфонічного масштабу. Масштабністю та складність виділяється Угорська рапсодія № 2 Ференца Ліста. А завершать концерт Варіації на тему Паганіні польського композитора Вітольда Лютославського. Написані в роки фашистської окупації,  Варіації стали одним з найпопулярніших творів для фортепіанного дуету у музичній історії.